Tάσος Λάμπρου: H “παράξενη” κατάτμηση και o “χορός” των απευθείας αναθέσεων στην καθαριότητα
Τελευταία ενημέρωση:
24/06/2022
Αγαπητοί συνδημότες-τισσες
Έκρινα ότι έπρεπε να σας ενημερώσω για την στάση μου, για την θέση μου στην Οικονομική επιτροπή που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 20 Ιουνίου σχετικά με την υλοποίηση τμήματος της αποκομιδής των απορριμμάτων στις Δημοτικές Ενότητες Κρανιδίου & Ερμιόνης.
Η διοίκηση του Δήμου εισηγήθηκε ότι χρειάζεται να προχωρήσει σε συνεργασία με ιδιώτη εργολάβο για την εργασία τμήματος της αποκομιδής για την Δ.Ε ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ, για την Δ.Ε ΕΡΜΙΟΝΗΣ με την μέθοδο της απευθείας ανάθεσης με το χρηματικό ποσό 30,000 ευρώ(προ ΦΠΑ) για την κάθε δημοτική ενότητα, άρα συνολικού ποσού 60,000ευρώ(προ ΦΠΑ),και ήθελε την σύμφωνη γνώμη μας για την αναγκαιότητα αυτής της διαδικασίας, λόγω αδυναμίας της υπηρεσίας καθαριότητας να ανταποκριθεί συνολικά στις ανάγκες κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Προσωπικά καταψήφισα την παραπάνω μεθόδευση ,την παραπάνω εισήγηση οι λόγοι προφανείς και αναγκαίοι για τα συμφέροντα του Δήμου Ερμιονίδας αλλά και της συνέπειας λόγων ,θέσεων και έργων όπως αυτά έχουν παρουσιαστεί σε όλους, εσάς κατά την διαδρομή μου στον θεσμό της ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
-Για πρώτη φορά ο ΔΗΜΟΣ μας, μετά από 22 χρόνια θα συνεργαστεί με ιδιώτη εργολάβο με την μέθοδο της απευθείας ανάθεσης με κατάτμηση του έργου στις δυο Δημοτικές ενότητες Κρανιδίου & Ερμιόνης και όχι με επίσημο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, από αυτό θα είχαμε όφελος την έκπτωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το ποσό των 60,000 ευρώ είναι πολύ μεγάλο για να γίνονται “παράξενες, μη ηθικές” κατατμήσεις.
-Η αναγκαιότητα ότι πρέπει να συνεργαστούμε με ιδιώτη εργολάβο έπρεπε να διαπιστωθεί στις 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022 ,δεν μπορούσε να διαπιστωθεί στις 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022 για να είχαμε απαραίτητο χρόνο ενός επίσημου, νόμιμου διαγωνισμού, αρά δεν αποδέχομαι την μεθόδευση του χρόνου που οδηγεί στον περιβόητο χορό των αναθέσεων.
-Επισήμανα ότι ο ΔΗΜΟΣ μας έπρεπε να είχε προσλάβει εποχιακό προσωπικό καθαριότητας με κριτήρια ΑΣΕΠ για σοβαρούς κοινωνικούς λόγους ,να δώσει δουλειά σε άτομα με κοινωνικά κριτήρια και φυσικά θα κάλυπταν υπαρκτές υπηρεσιακές ανάγκες του τομέα της καθαριότητας. Αυτές οι αποφάσεις ξεχάστηκαν και μείναμε στις πολλές αποφάσεις των απευθείας αναθέσεων στο ευρύτερο τομέα των ανταποδοτικών υπηρεσιών.
-Επίσης για την διαπίστωση της αναγκαιότητας δεν ερωτήθηκαν οι εργαζόμενοι στο τομέα της καθαριότητας ,πολλά μπορούσαν να πουν, για να εισπράξουν αυτά που δικαιούνται για την υπερωριακή τους απασχόληση, για το νόμιμο εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας, για τα κίνητρα απόδοσης που έπρεπε να είχαμε θεσπίσει, για την δυνατότητα τους να προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες τους καλοκαιρινούς μήνες με τις ανάλογες αμοιβές. Συμπέρασμα, χρήματα να υπάρχουν όχι μόνο για τις απευθείας αναθέσεις αλλά και τους εργαζόμενους.
-Τέλος κανείς δεν αρνείται ότι στον Τουριστικό Δήμο Ερμιονίδας στους καλοκαιρινούς μήνες χρειαζόμαστε επικουρικά και έναν ιδιώτη εργολάβο στο τομέα της αποκομιδής των απορριμμάτων, επίσης ευχόμαστε να είναι και ελεύθερος επαγγελματίας του τόπου μας, όμως αυτό που προέχει, η επιλογή του για ένα τόσο μεγάλο ποσό για λόγους ηθικούς, νομικούς, δεοντολογικούς και αυτοδιοικητικούς να γίνεται με την μέθοδο του ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ, ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΛΟΓΙΑ.
Είναι θέμα αρχής για εμάς να υπερασπιζόμαστε την δίκαιη κατανομή εργασιών και πόρων, να μην αποδεχόμαστε μονοπωλιακές δραστηριότητες, ένας μόνος Ιδιώτης Εργολάβος να παίρνει όλες τις δουλειές του ΔΗΜΟΥ, πάντα οι υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν κοινωνικό πρόσημο και να μην δημιουργούνται πολιτικές και οικονομικές εξαρτήσεις παλαιοκομματικού χαρακτήρα.
Την απόφαση νομικά την εξετάζουμε εάν έχουμε δυνατότητα προσφυγής μετά την αλλαγή του νόμου που αύξησε τα όρια των απευθείας αναθέσεων, πολιτικά αυτοδιοικητικά και ηθικά επιμένουμε για τον καταχρηστικό της χαρακτήρα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.