Ελπίζοντας πως θα είναι το φετινό οσκαρικό πουλέν του, το Netflix στήνει όλο το επικοινωνιακό του κομμάτι
στο βαρύ πυροβολικό, που δεν είναι άλλο από το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μάγκι Τζίλενχαλ.
Η «Χαμένη Κόρη», ένα από τα πιο μοσχοπουλημένα μυθιστορήματα της Έλενα Φεράντε, της «άγνωστης» Ιταλίδας συγγραφέα από την αρχή είχε συγκεντρώσει τα φώτα πάνω του. Αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο για την Μάγκι Τζίλενχαλ, έχει ένα Α-list καστ, από την οσκαρική Ολίβια Κόλμαν, τον Πίτερ Σάρσγκαρντ, τον Εντ Χάρις και τη Ντακότα Τζόνσον, μέχρι την ανερχόμενη Τζέσι Μπάκλεϊ και τον Πολ Μέσκαλ (από το «Normal People») και ανακοίνωσε τη πρεμιέρα του στο φεστιβάλ Βενετίας, από εκεί που περνούν όλα τα οσκαρικά φαβορί των τελευταίων χρόνων (βλέπε «Nomadland», «Η Μορφή του Νερού», «Lalaland», «Ρόμα»).
Η «Χαμένη Κόρη» που γυρίστηκε στις Σπέτσες το περασμένο καλοκαίρι, αλλά η πλοκή διαδραματίζεται στην Ιταλία ακολουθεί την ιστορία μιας χωρισμένης καθηγήτριας πανεπιστημίου, που νοιάζεται μονάχα για τις δυο κόρες της και την δουλειά της. Κάποια στιγμή, εκείνες φεύγουν για να ζήσουν με τον πατέρα τους κι εκείνη ταξιδεύει για διακοπές στη νότια Ιταλία. Εκεί όμως ξυπνούν οι άχαρες αναμνήσεις από το παρελθόν της.
Το Netflix που έχει μάθει τα τελευταία χρόνια να κοντράρει τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο, διαθέτει κάθε χρόνο μια (ή και δυο ταινίες), που συμπληρώνουν τις οσκαρικές κατηγορίες, είτε αυτές είναι ο «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε, η «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπάουμπαχ, το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν ή το «Μανκ» του Ντέιβιντ Φίντσερ.
Φέτος ο κλήρος μοιάζει να πέφτει στη «Χαμένη Κόρη» που αποκτά καίρια ημερομηνία κυκλοφορίας. Αφού διαγωνιστεί για το Χρυσό Λιοντάρι δίπλα στο «The Power of Dog» της Τζέιν Κάμπιον και το «The Hand of God» του Πάολο Σορεντίνο -επίσης παραγωγές του Netflix- θα κάνει έξοδο στα σινεμά την 17η Δεκεμβρίου, ενώ στην πλατφόρμα θα στριμάρει από τις 31 Δεκεμβρίου.
Αρχικά, η Τζίλενχαλ διεκδίκησε τα δικαιώματα για τις «Μέρες Εγκατάλειψης», μα ατύχησε καθώς είχαν ήδη πουληθεί αλλού, κι έτσι προσανατολίστηκε στη «Χαμένη Κόρη» και μάλλον πέτυχε διάνα. «Διαβάζοντάς το, κάποια κρυμμένα κομμάτια κι από την δική μου εμπειρία ως μητέρα, ξύπνησαν, ως γυναίκα σε αυτό τον κόσμο που μίλησε για πρώτη φορά δυνατά και ακούστηκε η φωνή της».
Όταν η Τζίλενχαλ επικοινώνησε με τη Φεράντε για τα δικαίωματα, ο μοναδικός «όρος» που έθεσε η συγγραφέας, ήταν πως θα της παραχωρούσε μονάχα αν η ηθοποιός δεχόταν να το σκηνοθετήσει.
Κι ενώ τα γυρίσματα είχαν προγραμματιστεί για το Νιού Τζέρσεϊ, η πανδημία άλλαξε τα πλάνα και το σετ μετακόμισε στην Ελλάδα με την Τζίλεχναλ να δηλώνει πως «δεν αισθάνθηκε πιο ζωντανή στη ζωή της, όσο όταν γύριζε αυτή τη ταινία».
Από ελληνικής πλευράς, στην ταινία εμφανίζεται ο Νίκος Πουρσανίδης, ο Πάνος Κορώνης («Chevalier») και ο Αλέξανδρος Μυλωνάς, ενώ στα credits της παραγωγής εμφανίζεται η Faliro House.