Με αφορμή τη δράση του Επιμελητηρίου Αργολίδας «ΑΡΓΟΛΙΔΑ – ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ» στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο ΓΕΛ Κρανιδίου, καταθέτω τις σκέψεις μου.
Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στη σωστή κατεύθυνση. Όταν μιλάμε για γαστρονομικό τουρισμό, αναφερόμαστε ουσιαστικά σε μία υποκατηγορία του πολιτιστικού τουρισμού, καθώς η γαστρονομία θεωρείται πολιτιστική έκφραση.
Πιο συγκεκριμένα, με τον όρο γαστρονομικός τουρισμός νοούνται οι δραστηριότητες που προσφέρουν εμπειρίες κατανάλωσης και εκτίμησης φαγητού και ποτού και παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να τιμούν την ιστορία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον μιας συγκεκριμένης περιοχής. Αποτελεί το «κανάλι» μέσα από το οποίο θα διοχετεύσουμε τα τοπικά μας προϊόντα.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, 44% των ταξιδιωτών θεωρούν το φαγητό ως ένα από τα πρωτεύοντα κριτήρια του τόπου που θα επισκεφθούν.
Η Πολιτεία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση καθώς και οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς ή σύλλογοι πρέπει να έχουν ως στόχο:
-
Να ενημερώνουν συστηματικά επιχειρηματίες και εργαζόμενους για τα ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης και ενημέρωσης.
-
Να υποστηρίζουν τους τοπικούς παραγωγούς.
-
Να θεσμοθετούν διαδικασίες επιβράβευσης.
-
Να φροντίζουν για τη δημιουργία και δωρεάν διανομή τοπικών τουριστικών γαστρονομικών οδηγών.
-
Να φροντίζουν για την έκδοση εκπαιδευτικού toolkit με εγχειρίδια και υποστηρικτικό υλικό για την ανάπτυξη υπηρεσιών γαστρονομικού τουρισμού από τους ντόπιους επιχειρηματίες και δράσεις κατάρτισης.
-
Να διοργανώνουν σεμινάρια τοπικής κουζίνας και εκδηλώσεις γευσιγνωσίας.
-
Να δρομολογούν ξενάγηση σε χώρους παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων και γνωριμίας με μεθόδους παρασκευής τους.