Μάγκι Τζίλενχαλ: Πώς έκανε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στις Σπέτσες εν μέσω πανδημίας

Ως ένα από τα πρώτα κινηματογραφικά πρότζεκτ που γυρίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μάγκι Τζίλενχαλ 

με τίτλο «Η Χαμένη Κόρη», βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Έλενα Φερράντε, αναγκάστηκε να μεταφερθεί στις Σπέτσες, να προσλάβει ντόπιους ως επιπλέον προσωπικό (συμπεριλαμβανομένου και του Δημάρχου) και να προσαρμοστεί ταχύτατα στα πρωτόκολλα της Covid-19, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Hollywood Reporter.

Όταν η σκηνοθέτις ήρθε αντιμέτωπη με τις άβολες αλήθειες της συγγραφέως

Η Αμερικανίδα ηθοποιός είχε εκφράσει την επιθυμία της να σκηνοθετήσει ήδη από το 2018. Αμέσως η προσοχή της εστιάστηκε στο μυθιστόρημα της Έλενα Φερράντε «Η Χαμένη Κόρη» (2006). για μια Βρετανίδα καθηγήτρια λογοτεχνίας, η οποία κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών γίνεται φίλη με μια νεαρή μητέρα και έρχεται αντιμέτωπη με τις δικές της αποτυχίες ως γονιός. Ένα βιβλίο που ταλαντεύεται ανάμεσα στον στοχασμό πάνω στη μητρότητα και τον ψυχολογικό τρόμο.

Αν και η ίδια η Τζίλενχαλ ισχυρίζεται ότι η διασκευή κύλησε ομαλά, ωστόσο, περιγράφει την κρίση αυτογνωσίας που βίωσε διαβάζοντας το μυθιστόρημα: «Σκέφτεσαι, «Ω θεέ μου αυτή η γυναίκα είναι τόσο κατεστραμμένη» και μετά από ένα δευτερόλεπτο «Ω θεέ μου ταυτίζομαι τόσο πολύ μαζί της». Ενώ σχολίασε ότι ενστικτωδώς αναγνώρισε κάποιες καθολικές αλήθειες, αρκετά άβολες, οι οποίες ωστόσο απαιτούσαν περεταίρω εξερεύνηση: «Αν εγώ η ίδια ταυτίζομαι με αυτή την φανταστική εμπειρία που περιγράφει η συγγραφέας, σημαίνει ότι είναι μια εμπειρία που βιώνουν πολλοί άνθρωποι και δεν μιλάμε αρκετά για αυτή». Μητέρα η ίδια ήθελε λοιπόν να μιλήσει για την εμπειρία αυτή.

” alt=”” aria-hidden=”true” />

Φώτο: YANNIS DRAKOULIDIS/NETFLIX

Οι αλλαγές στην παραγωγή και το σενάριο εξαιτίας της πανδημίας

Στο γράμμα στη Φερράντε όπου η Τζίλενχαλ ζητούσε τα δικαιώματα του μυθιστορήματος για την ταινία, η απάντηση της συγγραφέως, της οποίας οι διασκευές των έργων μέχρι πρότινος πραγματοποιήθηκαν όλες στην Ιταλία και τη μητρική της γλώσσα, ήταν μια απαίτηση η Μάγκι Τζίλενχαλ να το κάνει με τον δικό της τρόπο, στη δική της γλώσσα και όραμα.

Ως επακόλουθο το αρχικό σενάριο διαδραματιζόταν σε μια παραλιακή πόλη του Νιου Τζέρσεϊ. Όμως, ώσπου να εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση, αρκετούς μήνες μέσα στο lockdown και με τις κινηματογραφικές παραγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες να μην έχουν επανεκκινήσει ακόμη, οι παραγωγοί έπρεπε να βρουν νέα τοποθεσία για τα γυρίσματα και κάπως έτσι κατέληξαν στο νησί των Σπετσών. Δέκα μέρες αφότου πήραν το πράσινο φως από επιδημιολόγους, το καστ και οι συντελεστές της ταινίας βρίσκονταν στο αεροπλάνο για Ελλάδα.

Η άφιξη στις Σπέτσες

Το καστ, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονταν η βραβευμένη με Όσκαρ Ολίβια Κόλμαν, η Ντακότα Τζόνσον, ο Πολ Μέσκαλ και ο Πίτερ Σάρσγκαρντ, μπήκαν σε καραντίνα στις Σπέτσες για δύο εβδομάδες και τα γυρίσματα ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2020. Ευτυχώς δεν γνώρισαν καμία διακοπή εξαιτίας της covid-19. Μια πολυτέλεια για την οποία, σύμφωνα με την σκηνοθέτιδα, δεν είχαν το περιθώριο σε σύγκριση με άλλες υψηλού προϋπολογισμού παραγωγές.

” alt=”” aria-hidden=”true” />

Φώτο: Netflix

Οι δοκιμασίες

Η μεγαλύτερη δυσκολία με την οποία ήρθαν αντιμέτωποι αφορούσε τις σκηνές flashback, οι οποίες ήταν προγραμματισμένες να γυριστούν στις ανατολικές ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών και περιλάμβαναν την Τζέσι Μπάκλεϊ ως μια νερότερη εκδοχή του χαρακτήρα που υποδύεται η Ολίβια Κόλμαν. Αφού η πραγματοποίηση γυρισμάτων την περίοδο εκείνη σε μια δεύτερη τοποθεσία υπήρξε απαγορευτική, έπρεπε να κάνουν το ελληνικό νησί να λειτουργήσει ως φόντο για όλες τις σκηνές της ταινίας.

Έτσι το φιλμ κατακλύστηκε από ντόπιους, συμπεριλαμβανομένου και του Δημάρχου της πόλης: «Εάν κοιτάξεις προσεκτικά μπορείς να δεις κάποιους από αυτούς σε περισσότερες από μια σκηνές» σχολίασε η Μάγκι Τζίλενχαλ. Η οποία όσον αφορά τη σκηνοθεσία δήλωσε ότι αξιοποίησε την πολυετή εμπειρία της στα κινηματογραφικά σετ. Αν και για το διάστημα προπαραγωγής της ταινίας αισθάνθηκε παγιδευμένη σε ζητήματα γεωμετρίας της γωνίας λήψης και καθυστερήσεων στο πρόγραμμα εξαιτίας της καραντίνας, ωστόσο όταν η κάμερα ξεκίνησε να καταγράφει, όλα τα πλάνα λειτούργησαν προς όφελός της.

” alt=”” aria-hidden=”true” />

Πηγή φωτογραφίας: Netflix

Η επιβεβαίωση των προσπαθειών της

Η Μάγκι Τζίλενχαλ κουβαλά στους ώμους της μια παρουσία σχεδόν τριών δεκαετιών στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, ωστόσο η πρώτη της «περιπέτεια» πίσω από την κάμερα, έξι μήνες μέσα σε μια πανδημία, αποτέλεσε ένα είδος στοιχήματος, το οποίο μέχρι στιγμής έχει αποδώσει:

Η «Χαμένη Κόρη» υπήρξε μια από τις πρώτες ανεξάρτητες παραγωγές που ξεκίνησαν γυρίσματα μέσα στο lockdown, όταν και οι κινηματογραφικοί δημιουργοί προσπαθούσαν να πλοηγηθούν στα προς συζήτηση ακόμη νέα πρωτόκολλα παραγωγής, η οποία κατάφερε να κερδίσει μια θέση στο διαγνωστικό τμήμα του φετινού φεστιβάλ της Βενετίας, όπου και θα πραγματοποιήσει παγκόσμια πρεμιέρα στις 3 Σεπτεμβρίου πριν προσγειωθεί στο Netlfix τον Δεκέμβριο.

Πηγή άρθρου: The Hollywood Reporter

πηγή

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ